وحشت پدر و مادران انگليسي از شستشوي ذهني فرزندانشان توسط داعش
وحشت پدر و مادران انگليسي از شستشوي ذهني فرزندانشان توسط داعش
 
  

بسياري از خانواده هاي انگليسي نگران جذب فرزندانشان توسط گروه هاي تروريستي هستند.

تعداد زيادي از پدر و مادران انگليسي  نگران اين هستند که فرزندانشان توسط گروه تروريستي داعش شستشوي ذهني داده  شده و جذب اين گروه خطرناک شوند.

 

بر پايه اين گزارش، پس از اينکه بيش از پانصد نفر از جوانان انگليسي به  عضويت گروه تروريستي داعش درآمدند، اکنون اين بحث در بين بسياري مطرح شده  است که چگونه جلوي اين روند را بگيرند. به تازگي مشخص شده است که اکثر اين  جوانان، مدتي پيش از سفر به سوريه توسط عده اي تندرو شستشوي ذهني داده شده  اند به طوري که ديگر افراد خانواده نمي توانسته اند آنها را از اين تصميم  منصرف سازند.

 

براي نمونه، مادر «رياض خان» يکي از کساني که مدتي پيش براي مقابله با  دولت بشار اسد راهي سوريه شد، مي گويد: پسر بيست ساله ام مدتي پيش از سفر  شستشوي ذهني داده شد به طوري که شخصيت او به طور کامل تغيير کرد و ديگر به  سخن هيچکس گوش نميداد.

 

اين مشکل به غير از انگستان دامن ديگر کشورهاي غربي را نيز گرفته است. حتي  در آمريکا که فاصله زيادي با سوريه و عراق دارد، تعدادي از جوانان توسط  عناصر داعش و ديگر گروه هاي تروريست شناسايي شده و پس از شستشوي ذهني، براي  آدم کشي راهي سوريه و عراق مي شوند.

 

مساله عمليات رواني و شستشوي ذهني البته مشکل جديدي نيست. پيش از اين و در  دهه هفتاد ميلادي نيز يک فرقه نوپاي مسيحي در آمريکا اقدام به شستشوي ذهني  تعداد بالايي از جوانان زد و باعث شد که آنان براي مدتها، زندگي متفاوتي  را تجربه کنند و به افراطي گري روي بياورند.

 

نکته قابل توجه اينست که بسياري از کساني که توسط گروه هاي تروريستي  شستشوي مغزي داده مي شوند از طريق اينترنت جذب اين گروه ها مي شوند و در  اين ميان نقش شبکه هاي اجتماعي در ارتباط بين تروريست ها و جوانان ساده  لوح، غير قابل انکار است. حال بايد ديد که تروريست هايي که زماني از سوي  دولت هاي غربي حمايت مي شدند، پس از اينکه به کشورهاي خود بازگردند دست به  چه اقداماتي مي زنند.

 

 

منبع: جام نيوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 10 تير 1393 | 23:34 | نویسنده : ع. مقدم |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب قالب وبلاگ
  • وب استاندارد
  • وب علی شش
  • وب مقاله عکس